سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

امام علی و نهج البلاغه

آه از دورى راه

ضرار بن ضمره ضبانى نزد معاویه آمد و معاویه از او درباره امیر المؤمنین پرسید ، ضرار گفت هنگامى که شب تاریکى خود را گسترده بود ، على را بهنگام عبادت دیدم که در محراب ایستاده و محاسنش را بدست گرفته بود و همچون مارگزیدگان بخود مى‏پیچید و با گریه‏اى گلوگیر چنین مى‏گفت :
اى دنیا ، اى دنیا ، از من دور شو ، آیا خود را بمن نشان میدهى و خود را مشتاق من نشان میدهى ؟ هنگامه فریبت از من دور و کار نیرنگ تو از من بدور است ، برو دیگرى را بفریب که مرا بتو نیازى نیست من ترا سه بار طلاق گفته‏ام که راه بازگشتى براى تو نیست زیرا ، کامیابى تو کوتاه و ارزش تو اندک و آرزویت کوچک است ، آه از توشه اندک و درازى راه و دورى مقصد و سختى ورودگاه ( قبر و قیامت )




حسین حسینی ::: جمعه 86/11/26::: ساعت 8:0 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :19030
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<